17 March 2015

Έξυπνος ή Βλάξ?



Στρογγυλοκάθομαι στο καναπέ, παίρνω,καφέ τσιγάρα τηλεκοντρόλ κοντά μου, τσεκάρω τη φούσκα μου να μην χρειαστώ τουαλέτα στο ενδιάμεσο, ανοίγω τον υπολογιστή, και ξεκινώ να μορφώνομαι για τα ΠΑΝΤΑ. Πολιτική, ιστορία, γεωγραφία, κοινωνικά τα πάντα! Αυτό το κάνω καθημερινά για μια δυο ώρες εδώ και μήνες. Διαβάζω εδώ, διαβάζω εκεί, αν μπορώ (που μπορώ γιατί είμαι γάτος), συγκρατώ πέντε έξι ονόματα και νούμερα και μετά... ξαμολιέμαι σε όλες τις σελίδες, προφίλ, κοινωνικά δίκτυα, αλλά και αληθινές κουβέντες, να τρολάρω και να εκφέρω γνώμη επί πάντων. Και κοιτιέμαι στο καθρέφτη και αναφωνώ: MANA! τελικά είμαι πολύ έξυπνος! Να χέσω πανεπιστήμια, σχολές, εμπειρίες που κάποιοι χρειάστηκαν χρόνια να αποκτήσουν, εγώ κατάφερα μέσα σε λίγους μήνες να αποκτήσω τη γνώση! Τόσο απλά! Γιατί μάνα με έκανες πολύ έξυπνο, πάρα πολύ, τόσο που αρχίζω να αμφιβάλλω ότι εσύ μια νοικοκυρούλα, του δημοτικού, γέννησες ένα τόσο έξυπνο παιδί. Που αυτό το πανέξυπνο παιδί, (εγώ) μπόρεσε να συμπυκνώσει όλες τις γνώσεις του κόσμου μέσα σε κάποιες ώρες googlαρίσματος ...

Κουκουρίκου παίδαρε!



Οι γνώσεις που νομίζεις ότι αποκτάς διαβάζοντας κυρίως σελίδες του ίντερνετ είναι γραμμένες από άτομα σαν εμένα τις περισσότερες φορές, και δεν είναι πάντοτε τεκμηριωμένες ορθά. Άλλες οι απόψεις οι δικές μου που μεγάλωσα με χ τρόπο και άλλες του δίπλα. Ίσως και οι δυο να γράφουμε την αλήθεια, ίσως όχι. Το ίντερνετ μας δίνει το δικαίωμα να λέμε αυτό που θέλουμε χωρίς το φόβο του λιθοβολισμού. Οπότε, δεν μου κάθισε η γκόμενα? τα σούρω στις γυναίκες, δεν με πληρώνει το αφεντικό, τα σούρω στο κεφάλαιο. Είμαι τεμπέλαρος? τα σούρω στο κράτος που δεν μου δίνει ευκαιρίες... άντε βγάλε άκρη.


Το ίντερνετ είναι πηγή πληροφοριών, μπορείς να διαμορφώσεις ΑΠΟΨΗ διαβάζοντας και κρίνοντας κατά το δοκούν, αλλά όχι να βρεις κανόνες μέσα του. Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη την είπαν κάποτε. Αλλά όχι από καταξιωμένους συγγραφείς απαραίτητα... Μέγα λάθος αν πιστεύεις ότι διαβάζοντας  για το πως φυτεύω την ντομάτα θα γίνεις μονομιάς  αγρότης. Διαβάζοντας το ότι ''μας ψεκάζουν'' είναι αληθινό και πρέπει να κυκλοφορείς την επαύριο με ομπρέλα. Μη μπερδεύουμε τη γνώση με την ενημέρωση. Ενημερώνομαι αλλά αφήνω και ένα κενό για την άλλη άποψη, αυτή που δεν μου αρέσει να ακούω, που με θυμώνει, αλλά πρέπει να τη συμπεριλάβω στην ενημέρωσή μου. Δε κλειδώνω τις απόψεις μου παρά μόνο, όταν αυτό το έχω διδαχθεί από πραγματικούς και καταξιωμένους στο χρόνο γνώστες, το έχω κάνει με τα χέρια μου επιτυχώς πολλές φορές, το έχω δει με τα μάτια μου, το έχω ακούσει με τα αυτιά μου, το έχω νιώσει με τη καρδιά μου. Το παραπάνω όμως δε σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να πιστεύω σε τίποτα, αλλά ότι θα ψάχνω να το βρω χωρίς να το θεωρώ κανόνα. Κανόνες βγάζει ο μαθηματικός, τρόπο φύτευσης ο αγρότης, όχι το αντίθετο. Το σωστό θα το ακούσεις εκ στόματος του ιδίου, αναλλοίωτα γραφόμενα που έχουν κριθεί στο πέρασμα του χρόνου, κι όχι από ιντερνετικά γραφόμενα ατόμου που δηλώνει ότι θέλει και νομίζεις ότι είναι γνώστης. Απόψεις θα πάρεις από αυτούς. Αλλά το πως θα τις χρησιμοποιήσεις αν θέλεις να είσαι πράγματι έξυπνος, θα φανεί στη πορεία. Θα σε κρίνουν αργά ή γρήγορα οι πραγματικοί γνώστες... Μόνο μη το πάρεις κατάκαρδα αν ξανακοιταχτείς στο καθρέφτη κι αυτή τη φορά αναφωνήσεις:

ΜΑΝΑ! Τελικά είμαι πολύ βλαξ!

Υ.Σ. : Έλα, μην το παίρνεις κατάκαρδα. Κι εγώ βλαξ είμαι που προσπαθώ να αποκτήσω τη γνώση...

Ordinary Mortal


Δείτε και αυτό...

Τέλος κεφαλαίου.

(Το παρακάτω το είχα γράψει όταν πήρα την απόφαση να γυρίσω Ελλάδα. Δεν ξέρω γιατί δεν το δημοσίευσα. Ποτέ όμως δεν είναι αργά για να πεις ...